Welkom op mijn reisblog!

7 juli 2019 - Hoogezand, Nederland

Hallo reiziger,

mijn naam is Ingrid Copinga Wollerich. Ik ben inmiddels de 40 gepasseerd en heb een hele grote passie voor reizen. Ik heb geluk want ik ben werkzaam in het onderwijs en heb veel vakantiedagen die ik dan ook het liefst in het buitenland doorbreng. Op 18-jarige leeftijd ben ik voor het eerst de oceaan overgestoken en heb ik een jaar doorgebracht in de VS als exchange student en in 2006 heb ik een halfjaar gebackpackt in Azie en Australie. Intussen heb ik al heel wat landen bezocht buiten Europa: VS, Mexico, Cuba, Indonesie, Thailand, Vietnam, India, Nepal, Cambodja, Australie, Marokko, Egypte, Tunesie, Zuid-Afrika, Dubai en binnen Europa: Duitsland, Oostenrijk, Belgie, Italie, Kroatië, Griekenland, Italie, Spanje, Portugal, Finland, Hongarije, Engeland, Frankrijk, Noorwegen. Polen en wellicht ben ik er nog een aantal vergeten. Ik plan eigenlijk bijna altijd alle reizen van A tot Z zelf. Voor de grote verre reizen begin ik hier vaak al mee zodra we van een verre reis terug zijn. Voor mij geldt dan ook: de voorpret is al de halve pret! Ik vind het leuk om voor zo weinig mogelijk geld zo veel mogelijk te zien en doen. Omdat ik geen 20 meer ben, hecht ik wel iets meer aan comfort dan tijdens mijn eerste verre reizen. Ik zoek eigenlijk naar comfort voor weinig geld...

Ik krijg regelmatig van vrienden en bekenden de vraag of ik nog tips heb voor mooie bestemmingen, leuke overnachtingsplekken en goedkope vliegtickets. Ik maak zelf veel gebruik van Skyscanner, Booking.com, Airbnb en rentalcars.com. Vandaar dat ik nu heb besloten om een reisblog te starten waarop ik mijn voorbereidingen en reizen kan delen met iedereen die geinteresseerd is. In ieder geval wens ik jullie veel plezier met het voorbereiden van jullie trip en hopelijk hebben jullie iets aan mijn tips.